لیزر co2 فرکشنال واژن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

توضیح لیزر co2 فرکشنال واژن به زبان ساده توسط دکتر مهدی نیا

لیزر co2 فرکشنال واژن را میتوان یک عمل سرپایی و غیر تهاجمی دانست که برای تقویت ماهیچه واژن، رفع مشکلاتی اعم از خشکی، افتادگی واژن، تیرگی پوست واژن و تکرر ادرار تجویز میشود.

اتفاقات اجتناب ناپذیری همچون نوسانات وزن ، زایمان و تغییرات هورمونی و افزایش سن ، باعث ایجاد تغییرات ناخوشایند در اندام های تناسلی می شود. مشکلات به وجود آمده در واژن ، علاوه بر تاثیر گذاری منفی در زندگی جنسی زوجین ، باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود. از این رو ، پزشکان برای کاهش دغدغه بیماران درمان با لیزر فرکشنال واژن را پیشنهاد می کنند. در ادامه به بررسی چگونگی انجام این روش و اطلاعات تکمیلی آن خواهیم پرداخت.

لیزر واژن

لیزر واژن چیست ؟

با افزایش سن و بروز یائسگی بافت واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث شل شدن ، ایجاد چین و چروک و تیره شدن رنگ پوست اطراف واژن شود. از این رو ، از لیزر درمانی برای بهبود این عارضه و بازگرداندن ضخامت و رطوبت واژن استفاده می شود. درمان با لیزر co2 فرکشنال روشی غیر تهاجمی بدون نیاز به جراحی و بیهوشی است که در عرض چند دقیقه انجام می شود و عموما بدون درد است. لیزر واژن با هدف اصلاح مشکلات درمانی و بیماری واژن انجام می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

چگونگی انجام لیزر واژینال

در این روش نواحی تحت درمان از طریق امواج الکترومغناطیسی با طول موج مشخص مورد هدف قرار می گیرند تا مشکلات احتمالی برطرف شود و بافت سالم جایگزین شود. به عبارت دیگر پزشک از طریق وارد کردن یک پروب به واژن و گرم کردن بافت واژن از طریق حرارت لیزر ، به کلاژن سازی و افزایش الاستین پوست در ناحیه تناسلی کمک کرده و باعث سفت شدن بافت و جوانسازی واژن می شود. در طول درمان پزشک پروب را در ناحیه تناسلی برای ایجاد گرما در نواحی آسیب دیده جابجا می کند. نتایج درمان به عوامل مختلفی همچون سن ، وضعیت سلامت بیمار ، وضعیت بافت واژن قبل از شروع درمان و رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از درمان بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که درمان ها با توجه به مشکل شما در نظر گرفته میشوند گاه لازم است برای درمان برخی مشکلات از جراحی کمک گرفت در حالی که برخی از مشکلات همچون بوی بد واژن ممکن است با درمان های خانگی و انجام یکسری مراقبت های ساده رفع شوند.

 لیزر co2 فرکشنال چه مواردی را درمان می کند ؟

موارد درمان با لیزر فرکشنال واژن

  • رفع شل شدگی و افتادگی واژن
  • درمان تکرر ادرار
  • درمان آتروفی و خشکی واژن
  • رفع تیرگی پوست اطراف واژن و روشن سازی آن
  • افزایش تجربه لذت جنسی
  • درمان نارضایتی و عدم لذت از مقاربت جنسی
  • درمان عدم روانکاری واژن
  • زیباسازی و جوانسازی اندام جنسی
  • کاهش سایز لابیا ها

اطلاعات بیشتر : انواع جراحی های زیبایی واژن

مزایای لیزر co2

  1. بهبودی سریع تر
  2. حداقل عوارض جانبی
  3. راحتی بیشتر بیمار
  4. نتایج قابل پیش بینی و موفقیت آمیز

مناطق تحت درمان با لیزر

مناطق تخت درمان با لیزر فرکشنال واژن

نواحی داخلی و خارجی واژن و لابیا ها نواحی تحت درمان هستند. این روش درمانی علاوه بر مشکلات پزشکی همچون آتروفی و خشکی واژن ، با هدف جوانسازی واژن و رفع مشکلات ظاهری از جمله تیرگی اندام تناسلی انجام می شود.

عوارض جانبی

برخلاف پیش داوری هایی که درباره لیزر co2 fractional میشود، به دلیل استاندارد بودن طول موج این روش درمانی سبب ناباروری یا آسیب به تخمدان ها نخواهد شد. گرما ، قرمزی و تورم ، از جمله شایع ترین اثرات جانبی مشاهده شده در بیماران پس از درمان با لیزر است. ممکن است پوسته پوسته شدن ظاهری در اندام تناسلی نیز مشاهده شود. در موارد نادری ممکن است مقداری خونریزی یا ترشحات واژن اتفاق بیفتد که اغلب پس از 24 تا 48 ساعت رفع می شوند.

طول دوره درمان با لیزر واژینال چقدر است ؟

جوانسازی با لیزر اغلب طول درمان 3 ماهه را شامل می شود و جلسات بصورت ماهی یک بار تنظیم می شود.  با این حال ، با توجه به شرایط منحصر به فرد هر بیمار ، پزشک تعداد جلسات را برای شما مشخص خواهد کرد.

لیزر واژن برای چه کساتی مناسب است ؟

تمام زنانی که می خواهند تغییرات خوشایندی در ظاهر و عملکرد اندام های جنسی خود ایجاد کنند می توانند کاندید مناسبی برای لیزردرمانی واژن باشند. بطور کلی درمان با لیزر واژن برای افراد زیر مناسب است:

  • زنانی که بعد از زایمان دچار از دست رفتن خاصیت ارتجاعی واژن شده اند.
  • افرادی که دچار آتروفی و خشکی واژن هستند و رطوبت طبیعی اندام های تناسلی را از دست داده اند.
  • افرادی که از تکرر ادرار رنج می برند.
  • و در نهایت برای افرادی که بعد از افزایش سن ارضای جنسی را از دست داده اند.

اطلاعات بیشتر : تشخیص و درمان خشکی و سوزش واژن

قبل از انجام لیزر واژن چه اقدامی باید انجام دهم ؟

قبل از لیزردرمانی لازم است توسط پزشک ، تحت معاینه لگن و تست پاپ اسمیر قرار بگیرید تا از نظر وجود برخی بیماری ها و عفونت واژن و زگیل تناسلی بررسی شوید. در صورت وجود هر مشکلی داروهای تجویز شده را مصرف کرده سپس برای لیزر اقدام کنید.

مراقبت های بعد از لیزر واژینال

برای بهبودی سریع تر و مشاهده نتایج لازم است دستورالعمل های زیر را دنبال کنید ؛

  • اجتناب از رابطه جنسی به مدت 3 ماه
  • پرهیز از فعالیت بدنی سنگین و ورزش به مدت 1 ماه
  • به تعویق انداختن استحمام با آب گرم به مدت یک هفته
  • اجتناب از رفتن به استخر به مدت 1 هفته
  • رعایت بهداشت ناحیه تناسلی

جوانسازی واژن با لیزر co2 fractional

جوانسازی واژن با لیزر co2 fractional

در بسیاری از موارد co2 fractional با هدف جوانسازی واژن انجام میشود اما در حالت کلی لیزر فرکشنال یک نوع عمل درمانی است. در مدت زمانی کمتر از یک ماه پس از انجام درمان، بازسازی دیواره واژن آغاز خواهد شد. این بازسازی با افزایش میزان کلاژن و رطوبت بیشتر موجب از بین رفتن خشکی واژن نیز خواهد شد. لیزر فرکشنال واژن همچنین امکان روشن کردن لابیا و دستگاه تناسلی خارجی، از بین بردن چروک و تنگی کانال واژن را نیز فراهم خواهد کرد.

در این روش درمانی با تابانیده شدن اشعه لیزر تولید فیبروبلاست ها تحریک میشوند و به دنبال آن کلاژن بیشتری در ناحیه تناسلی تولید خواهد شد. این کلاژن موجب جوانسازی بافت واژن خواهد شد.

از جمله دیگر مزایای این عمل تحت الشعاع قرار دادن ناحیه بیرونی و داخلی واژن به صورت همزمان است. در حالی که عمل هایی مانند لابیاپلاستی تنها بر زیبایی و تناسب ناحیه بیرونی واژن تمرکز میکنند و واژینوپلاستی یا عمل جوانسازی واژن تنها جوانسازی قسمت داخلی ناحیه تناسلی را در نظر دارد.

بیشتر بخوانید: عمل زیبایی یا لیفت لابیا ماژور چیست؟

ریکاوری و مدت زمان بهبودی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم درمان با لیزر سرپایی و کوتاه مدت است و اغلب بدون درد است. بنابراین بیماران می توانند بلافاصله بدون نیاز به دارو به زندگی عادی خود بازگردند.

رابطه جنسی بعد از لیزر واژن

بطور کلی انتظار می رود بعد از انجام لیزر ، حساسیت واژن در حین مقاربت جنسی افزایش یابد. از این رو توصیه می شود تا 3 ماه بعد از انجام لیزر رابطه جنسی را به تعویق بیندازید.

لیزر co2 فرکشنال واژن

سوالات متداول

  • آیا لیزر واژینال با درد همراه است ؟

خیر. اکثر افراد در حین لیزر درمانی دردی حس نمی کنند ، اما ممکن است کمی احساس گرما را تجربه کنید. در صورت نیاز ممکن است پزشک از کرم بی حسی موضعی برای شما استفاده کند.

  • درمان با لیزر واژن چقدر طول می کشد ؟

بطور معمول این روش فرایندی کوتاه مدت و سریع است که حدودا بین 10 تا 30 دقیقه طول می کشد.

  • نتایج لیزر واژن چه زمانی قابل مشاهده است ؟

نتایج لیزر به مرور بعد از جلسات دوم قابل مشاهده است. البته نتیجه نهایی 3 ماه بعد از شروع درمان حاصل می شود.

  • آیا لیزر واژن ایمن هست ؟

بله. درمان با لیزر نوعی روش ایمن ، موثر و مقرون به صرفه است و داده های بالینی این موضوع را تایید می کنند.

  • آیا انجام عمل لیزر co2 fractional برای دختران باکره نیز قابل انجام است؟

بله در صورتی که دختران باکره دچار خشکی، تیرگی و چروک ناحیه پرینه ای شوند، یا با عفونت های مکرر واژن مواجه شوند استفاده از لیزر فرکشنال بلا مانع است.

  • بهترین سن برای انجام لیزر فرکشنال واژن چیست؟

برای انجام لیزر فرکشنال واژن محدودیت سنی چندانی وجود ندارد. این جراحی غیر تهاجمی حتی برای دختران بالای 16 سال نیز قابل انجام است اما بهترین سن برای انجام آن قبل از رسیدن به سن یائسگی است. البته در هر سنی که بانوان احساس خشکی و درد در ناحیه پرینه داشته باشند میتوانند با مشورت با پزشک خود برای انجام این عمل اقدام کنند.

  • پس از انجام لیزر لیزر co2 fractional با چه محدودیت هایی مواجه خواهیم بود؟

پزشکان توصیه میکنند پس از انجام این عمل تا 3 روز از فعالیت های بدنی سخت خودداری نمایید. همچنین بهتر است دوش آب گرم را به هفته دوم پس از عمل موکول نمایید.

  • هزینه لیزر واژن چقدر است ؟

هزینه وابسته به عوامل مختلفی است. از جمله اینکه در کدام منطقه و در چه کلینیکی اقدام به درمان کنید، دستمزد پزشک متخصص و گستردگی نواحی تحت درمان چگونه است ، همگی در تخمین هزینه اثر گذار هستند.

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

دسته بندی ها :

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رفع تیرگی واژن
جراحی زیبایی زنان توسط متخصص زنان در شهریار
درمان بی اختیاری ادرار در شهریار

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

مطالب مرتبط

فهرست مطالب