راههای افزایش لذت جنسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

بدون شک آشنایی با راه های افزایش لذت جنسی یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که امروزه ذهن بسیاری از زنان را درگیر خود کرده است. بر اساس تحقیقاتی که در زمینه روابط زناشویی صورت گرفته ثابت شده که رابطه جنسی یکی از مهمترین ابعاد زندگی همسران و تداوم زندگی است. به همین دلیل رسیدگی به این موضوع برای بسیاری از افراد خصوصا خانم ها حائز اهمیت است.

بر اساس تحقیقات ثابت شده داشتن یک رابطه صمیمی، گرم، عاطفی و لذت بخش می تواند سبب قوی تر شد پیوند عاطفی دو پارتنر شود، بنابراین اگر احساس می کنید در روابط جنسی خود سرد شده اید یا به مانند گذشته از آن لذت نمی برید و یا حتی اگر دوست دارید نحوه عشق بازی خود را تغییر دهید بهتر است با راه های افزایش لذت جنسی در زنان آشنا شوید.

علاوه بر آن گاهی اوقات کاهش هورمونهای جنسی، تغییر در دستگاه عصبی یا گردش خون و یا عوامل روانشناختی باعث می شوند افراد دچار اختلال عملکرد نعوظ یا درد واژن در حین رابطه جنسی شده و یا به طور کلی لذت کمتری از رابطه جنسی ببرند. چنین تغییراتی اغلب در میانسالی یا سالمندی تجربه می شوند اگر چه تغییرات روانی و عاطفی در هر سنی ممکن است رخ دهند مثلا کم بودن اعتماد به نفس یا ضعیف بودن مهارت برقراری ارتباط میتواند بر میل جنسی تاثیر بگذارد.

راههای افزایش لذت جنسی

دلایل کاهش لذت جنسی در زنان

همانطور که اشاره نمودیم عوامل متعددی بر روی لذت جنسی زنان تاثیر می گذارد. بنابراین اگر می خواهید به اوج لذت جنسی برسید بهتر است راه های افزایش لذت جنسی در زنان را بشناسید. همچنین بدانید کدام عامل سبب کاهش لذت می شوند و با کنترل کردن آن ها به اوج لذت جنسی برسید.

نکته قابل توجه این است که افزایش لذت جنسی اصلا کار سختی نیست. اتفاقا با انجام بسیاری از کارهای روزانه می توان این حس را تقویت کرد. از جمله کارهایی که به افزایش کیفیت لذت جنسی کمک می کنند شامل خوردن میوه های مقوی، مصرف مقداری شکلات، کاهش استرس و خواب کافی می باشد.

به طور کلی عوامل مختلفی سبب کاهش لذت جنسی در افراد می شوند. از جمله این عوامل عبارتند از:

  • سلامت جسمی یکی از مهمترین دلایل رسیدن به اوج لذت جنسی است. خانم هایی که از بیماری دیابت، فشار خون بالا، چاقی مفرط یا کلسترول بالا رنج می برند میل جنسی کمی دارند. در نتیجه سخت تر به اوج لذت جنسی می رسند. بنابراین یکی از راه های افزایش لذت جنسی تقویت و بهبود سلامت جسمانی است.
  • شرایط روحی و روانی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر لذت جنسی است. چرا که اگر ذهن از این رابطه لذت نبرد جسم نیز از آن لذت نخواهد برد. بنابراین اگر می خواهید لذت جنسی خود را افزایش دهید باید به سلامت روح و روان خود اهمیت دهید.
  • برخی اختلالات جنسی از دیگر عواملی است که سبب کاهش لذت جنسی می شوند. این عوامل شامل اختلال نعوظ، زود انزالی، کیست و عفونت های قارچی، مشکلات هورمونی و … می باشد. لذا تقویت سلامت جنسی از دیگر راه های افزایش لذت جنسی است.

دقیقا لذت جنسی چیست ؟

بسیاری از افراد در وهله اول با مفهوم لذت جنسی مشکل دارند و اصلا نمی دانند لذت جنسی چیست. لذت جنسی که در اصطلاح علمی به آن لیبیدو (Libido) می گویند احساسی است که در زمان برقراری رابطه جنسی بین دو پارتنر اتفاق می افتد. نکته قابل توجه این است که فاکتورهای داخلی و خارجی می توانند بر روی این لذت تاثیر بگذارند.

از جمله این فاکتورها می توان به سطح هورمون ها، نوع داروهای مصرفی، عادت های خواب طرفین و میزان روابط احساسی و عاطفی دو پارتنر اشاره نمود. اگر بخواهیم به طور دقیق تر به موضوع لذت جنسی نگاه کنیم باید بگوییم که این لذت به دو بخش تقسیم می شود. میل جنسی موجود بین دو پارتنر و دیگری میزان رضایتی که طرفین بعد از رابطه جنسی دارند.

 به عبارت دیگر باید بگوییم میل جنسی و لذت جنسی به یک معنی نیستند، به عنوان مثال بسیاری از افراد میل جنسی بالایی دارند اما بنا به دلایلی مختلفی از رابطه جنسی خود راضی نیستند و به لذت جنسی نمی رسند. این موضوع در خانم ها بیشتر رخ می دهد، چرا که عوامل متعددی بر روی ارگاسم خانم ها تاثیر می گذارد و آن ها دیرتر و بسیار سخت تر به ارگاسم یا اوج لذت جنسی می رسند.

بنابراین می توان گفت عوامل مختلفی بر روی لذت جنسی خانم ها تاثیر می گذارد. برخی از این عوامل سبب اوج لذت و برخی دیگر سبب کاهش لذت جنسی می شوند، مثلا افزایش سن یکی از مهمترین عواملی است که میل جنسی و به تبع لذت جنسی در خانم ها را کاهش می دهد.

راههای افزایش لذت جنسی

توصیه های زیر به بهبود رابطه جنسی و لذت جنسی میتواند کمک کند:

  • خوردن میوه های خاص

خوردن میوه و سبزیجات برای افزایش لذت جنسی

برخی از میوه ها سبب افزایش میل جنسی می شوند. از جمله این میوه ها می توان به آووکادو، انجیر و موز اشاره کرد. طبیعتا با تقویت میل جنسی لذت جنسی نیز افزایش می یابد.

  • شناخت نقاط حساس بدن

درباره نقاط حساس بدن خود و کارهایی که دوست دارید شریک جنسی تان انجام بدهد با او صحبت کنید و از او هم بخواهید متقابلا به شما درباره خود توضیح بدهد. به خاطر داشته باشید بدن پر از پایانه های عصبی است و بسیاری از آنها به افزایش لذت جنسی کمک می کنند. این امر در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. از جمله نقاط حساس بدن زنان می توان به قسمت داخلی ران ‌ها، گردن، لب، قسمت بین مقعد و واژن، انگشتان پا و دست، گوش ها، بالای ناحیه شرمگاهی، نوک سینه، لب ‌های ناحیه تناسلی، کلیتوریس و نقطه جی، باسن و کمر اشاره کرد.

در زنان نقطه جی یا جی اسپات در داخل واژن وجود دارد که همانند کلیتوریس هنگامی که لمس می شود باعث برانگیختگی فرد می شود. بسیاری از زنان تنها با تحریک واژن به ارگاسم نمی رسند و باید کلیتوریس هم تحریک شود تا بتوانند اوج لذت جنسی را تجربه کنند. در یک پژوهش که در Journal of Sex and Marital Therapy منتشر شد، چنین گزارش شد : در حالی که 18.4 درصد از زنان گزارش کردند که رابطه جنسی واژنی به تنهایی برای رسیدن به ارگاسم برایشان کافی بوده اما 36.6 درصد گزارش کردند تحریک کلیتوریس برای رسیدن به ارگاسم برایشان ضرورت دارد و 36 درصد دیگر هم بیان داشتند اگر چه بدون تحریک کلیتوریس هم میتوانند به ارگاسم برسند اما با وجود آن تجربه خیلی بهتری از رابطه جنسی به دست می آورند.

زنان برای شناسایی نقاط حساس جنسی خود میتوانند از ویبراتور (دستگاه لرزشی) استفاده کنند. مردان نیز میتوانند از ویبراتور در آلت تناسلی خود استفاده کنند تا شدت حساسیت و تحریک پذیری عصبهای موثر در ارگاسم را بهبود بدهد. همچنین استفاده از پمپ یا حلقه برای ایجاد یا حفظ نعوظ به عملکرد بهتر آلت تناسلی در کسانی که اختلال عملکرد نعوظ دارند کمک می کند. تحریک پروستات با انگشت یا دستگاههای تحریک کننده پروستات نیز برای بهبود تحریک پذیری عصبها و افزایش احتمال رسیدن به ارگاسم موثر هستند.

  • افزایش اعتماد به نفس

احساسی که نسبت به بدن خود دارید و عدم رضایت از آن می تواند بر روی میل و لذت جنسی تاثیر بگذارد. کاهش اعتماد به نفس سبب می شود حتی از رابطه جنسی منصرف شوید. برای افزایش اعتماد به نفس به جای تمرکز بر روی نواقص خود بر روی ویژگی های مثبت خود تمرکز کنید.

  • خواب کافی

یکی دیگر از راه های افزایش لذت جنسی خواب کافی است. مشاهده شده افرادی که دائما از پدر و مادر یا کودکان خود مراقبت می کنند یا زندگی پر سر و صدایی دارند همیشه خسته هستند. به همین دلیل رغبتی به برقراری رابطه جنسی ندارند. بنابراین با رفع خستگی و خواب کافی لذت جنسی خود را افزایش دهید.

  • افزایش احساس عاطفی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که به افزایش لذت جنسی زنان کمک می کند افزایش احساس عاطفی است. مطمئنا زنانی که مشاجره یا درگیری های حل نشده دارند به لذت جنسی نمی رسند. برای زنان داشتن احساس عاطفی برای برقراری رابطه جنسی بسیار مهم است. با روان درمانگر صحبت کنید تا مشکلات عاطفی بینتان حل شود. درباره نگرانیها، ناراحتیها، دلخوریها و مسائل روزمره با هم صحبت کنید.

  • اطلاعات خود را بالا ببرید.

درباره اندام تناسلی خود و شریک جنسیتان اطلاعات کافی کسب کنید. روشهای تحریک اندام تناسلی و نوازش جنسی را یاد بگیرید و در مورد مشکل خود با شریک جنسی تان صحبت کنید. در صورت لزوم از متخصص برای حل یا درمان مشکل خود بهره بگیرید.

  • در هنگام رابطه جنسی، به خود زمان بدهید.

با افزایش سن واکنشها و پاسخ بدن کندتر می شود بنابراین باید فرصت کافی داشته باشید و بتوانید تمرکز کنید. ترجیحا در مکانی آرام و راحت رابطه جنسی برقرار کنید و تا حد ممکن چیزهایی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند یا حواستان را پرت کند در اطراف خود نداشته باشید.

  • از لوبریکانت (ژل روان کننده) استفاده کنید.

خشکی واژن یکی از عوامل کاهش لذت جنسی و یا حتی ایجاد درد در حین مقاربت است. به راحتی با محلول یا ژل لوبریکانت که از داروخانه ها میتوانید تهیه کنید، تا حد زیادی این مشکل برطرف می شود. تجربه درد در مقاربت باعث می شود میلتان به برقراری رابطه جنسی کاهش یابد.

  • تماس بدنی و عشقبازی را فراموش نکنید.

بوسیدن و نوازش کردن بدن باعث تحریک عواطف و علاقه به برقراری رابطه جنسی می شود.

  • امتحان کردن پوزیشن های متفاوت جنسی

ممکن است امتحان کردن پوزیشن های متفاوت جنسی در ایجاد تنوع و افزایش لذت جنسی کمک کند.

  • انجام ورزشهای کگل (تقویت عضلات کف لگن)

انجام ورزش کگل برای افزایش لذت جنسی

ورزشهای کگل (تقویت عضلات کف لگن) را هم زنان و هم مردان همیشه انجام بدهند. تقویت این عضلات به جلوگیری از بسیاری از مشکلات ناحیه لگن (از جمله بی اختیاری ادرار و مدفوع در سنین بالا) کمک می کند. علاوه بر این اگر مشکل فیزیکی در عضلات اطراف ناحیه تناسلی داشته باشید و این عضلات ضعیف باشند، ارگاسم به راحتی حاصل نمی شود. انجام این ورزش تنها چند دقیقه از وقت شما را در روز می گیرد. عضلات کف لگن باید در طول روز در حالت شل و ریلکس باشند (نباید منقبض بمانند) تا عملکرد خوبی در رابطه جنسی داشته باشند.

آیا مدیتیشن و تمرکز کمکی به افزایش لذت جنسی می کند؟

پژوهشی که در Journal of Sexual Research منتشر شد نشان داد توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم) با چهار یا هشت جلسه برنامه تمرکز و ذهن آگاهی (mindfulness ) در زنان 30 درصد افزایش می یابد.

آیا بیماریها و داروها ممکن است بر لذت جنسی تاثیر بگذارند؟

برخی از بیماریها مانند دیابت و برخی داروها از جمله داروهای مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین بر توانایی رسیدن به ارگاسم میتوانند تاثیر بگذارند. تاثیر برخی مشکلات پزشکی و برخی داروها ممکن است به صورت مشکل در تحریک شدن جنسی، مشکل در ایجاد یا حفظ نعوظ و یا فقدان حس در هنگام برانگیختگی یا ارگاسم خود را نشان دهد. در بسیاری از موارد با درمان بیماری یا کنترل آن و یا تعویض دارو مشکل جنسی نیز برطرف می شود.

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

دسته بندی ها :

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رفع تیرگی واژن
جراحی زیبایی زنان توسط متخصص زنان در شهریار
درمان بی اختیاری ادرار در شهریار

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

مطالب مرتبط

فهرست مطالب