درمان سردمزاجی جنسی زنان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

سرد مزاجی جنسی زنان

یکی از شایع ترین شکایات زنان در زندگی زناشویی، بی میلی جنسی و کاهش شدید تمایل آن ها برای انجام مقاربت جنسی است. این بیماری ممکن است در اثر عوامل محتلف جسمی و روانی ایجاد شود و کیفیت زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، درمان سردمزاجی زنان به یکی از دغدغه های اصلی زوجین تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم درمان های پزشکی و خانگی موثر بر سردمزاجی جنسی زنان را بررسی کنیم.

 

گزینه های پزشکی درمان سردمزاجی زنان

در اغلب مواقع درمان موثر بی میلی جنسی مستلزم پرداختن به بیماری زمینه ای یا تغییرات هورمونی است. از این رو ممکن است در قدم اول پزشک درمان های دارویی را پیشنهاد دهد. رایج ترین گزینه های درمانی به شرح زیر است:

یکی از گزینه های اصلی درمان سردمزاجی زنان ، استفاده از استروژن درمانی در اشکال موضعی ، حلقه واژینال ، کرم یا قرص است. دلیل استفاده از این روش در درمان بی میل جنسی، تاثیر کاهش استروژن است. از این رو با استفاده از هورمون درمانی و افزایش سطح استروژن ممکن است میل جنسی به حالت طبیعی بازگردد.

هورمون درمانی بسته به شرایط شما ممکن است با عوارضی همچون بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های خونی و احتمال ابتلا به سرطان همراه باشد. دوز تجویز شده و اینکه استروژن همراه با پروژسترون تجویز می شود یا نه عواملی است که در ایجاد عوارض تاثیرگذار است.

برخی از رایج ترین داروهای تجویز شده برای درمان سردمزاجی زنان عبارتند از:

درمان هایی که نیاز به تحقیقات بیشتری دارند شامل موارد زیر است:

در مواردی که بی میلی جنسی از عوامل روانی ناشی شده است برای درمان سردمزاجی زنان از درمان های زیر استفاده می شود:

این نوع درمان نوعی مراقبه مبتنی بر افزایش آگاهی و تجربه زندگی در لحظه حال است. در طول این درمان از طریق انجام مدیتیشن ، بر جریان تنفس خود تمرکز می کنید و اجازه می دهید افکار و احساسات شما بدون محدودیت و قضاوت در لحظه تجربه شوند.

طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های نازک در پوست شما در نقاط استراتژیک بدن است. این روش درمانی ممکن است اثرات مثبتی در درمان سردمزاجی زنان و مشکلات مربوط به آن داشته باشد. این نوع درمان بخصوص در شرایطی که بی میلی جنسی در نتیجه عوارض داروهای ضدافسردگی ایجاد شده باشند  ، موثر واقع می شود.

از طریق انجام یوگا شما یکسری از وضعیت ها و تمرینات تنفسی کنترل شده برای ارتقای انعطاف پذیری ذهنی و بدنی را انجام می دهید. هدف از این نوع درمان هدایت انرژی جنسی و بهبود عملکرد جنسی است.

برای درمان بی میلی جنسی خود می توانید با کمک همسر خود روش های دیگر برانگیختگی جنسی را امتحان کنید. تغییراتی را در روال عادی رابطه خود در نظر بگیرید ، برای مثال می توانید از دستگاه های تحریک جنسی ، فیلم و کتاب و ماساژ برای افزایش برانگیختگی امتحان کنید.

روش های متفاوتی برای کاهش درد در حین مقاربت جنسی وجود دارد. استفاده از روان کننده ها و تکنیک های آرام سازی قبل از رابطه جنسی می تواند در کاهش درد موثر واقع شود.

درمان های خانگی سردمزاجی زنان

درمان های خانگی سردمزاجی جنسی زنان

در برخی از موارد تغییر شیوه های غلط و اصلاح سبک زندگی در درمان بی میلی موثر واقع می شود. از این رو توصیه می شود راه های خانگی زیر را برای پیشگیری و درمان مدنظر قرار دهید:

مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی باعث کاهش پاسخ جنسی می شود.

سیگار کشیدن خونرسانی به اندام ها را محدود می کند . از  این طریق با کاهش جریان خون در اندام های جنسی می تواند باعث کاهش میل جنسی و افزایش احتمال بروز سردمزاجی شود.  

یکی از بهترین گزینه های درمان سردمزاجی زنان ورزش منظم و فعالیت های بدنی است. ورزش هوازی منظم استقامت بدن شما را افزایش می دهد و در بهبود خلق و خوی شما موثر واقع می شود.

استرس تاثیر زیادی در خلق و خو و حالات روحی شما ایفا می کند و این به نوبه خود در میزان رضایت از رابطه زناشویی شما تاثیرگذار است. با استراحت و کنترل استرس می توانید در افزایش برانگیختگی و رسیدن به ارگاسم کمک کننده باشد.

در برنامه غذایی خود از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. مصرف ادویه های تند مانند فلفل و رازیانه می تواند در افزایش میل جنسی و کاهش سردمزاجی کمک کننده باشد. همچنین شکلات تلخ با افزایش گردش خون سبب میشود تا انرژی لازم برای بیخوابی و رفع خستگی ناشی از رابطه جنسی فراهم شود. 

در برخی موارد ممکن است برخی از داروهای گیاهی از جمله دمنوش زنجبیل در افزایش میل جنسی و درمان سردمزاجی کمک کننده باشد. البته درمان های گیاهی نسبت به روش های پزشکی زمان بر هستند و ممکن است رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ها زمان ببرد. برخی دیگر از گیاهان دارویی که می توان از دمنوش آن ها برای درمان سردمزاجی زنان استفاده کرد عبارتند از: خارخاسک ، جوز هندی ، ترنج ، شبدر قرمز و زعفران.

نکته: استفاده از گیاهان دارویی باید با احتیاط انجام شود و افراط در مصرف آن ها توصیه نمی شود.

تشخیص سرد مزاجی جنسی زنان 

سردمزاجی جنسی ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. برای آنکه تشخیص و درمان به درستی انجام شود لازم است ابتدا دلیل آن به درستی تشخیص داده شود. سرد مزاجی با نشانه هایی همچون عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی و لذت نبردن از رابطه زناشویی قابل تشخیص است. چنین خانم هایی شروع کننده رابطه جنسی نخواهند بود و عموما در حین رابطه به ارگاسم نمیرسند. همچنین طولانی شدن روند رابطه برای آنان آزار دهنده است و ممکن است رابطه دردناکی را تجربه کنند.

عموما برای تشخیص سرد مزاجی جنسی زنان و حل آن لازم است از پزشک متخصص زنان کمک بگیرید. فارغ از سردمزاجی و یا گرم مزاجی جنسی لازم است با همسرتان تفاهم جنسی داشته باشید.

درمان سردمزاجی جنسی زنان با روش های مختلف

راه حل های پیشنهادی برای رفع سردمزاجی و افزایش میل جنسی زنان

  • در صورتی که ترس از بارداری مانع شماست از محافظت کننده هایی مانند کاندوم استفاده کنید
  • اگر از مشکلات خشکی واژن و دیسپارونی (درد در حین رابطه جنسی) رنج میبرید به پزشک مراجعه کنید
  • مشکلاتی مثل زودانزالی و عدم معاشقه مناسب پیش از رابطه در همسرتان باید رفع شوند
  • درباره انتظارات جنسی و مشکلاتی که در رابطه با همسرتان وجود دارد صحبت کنید
  • وجود مشکلاتی مانند عفونت ناحیه تناسلی یا واژینیت سبب افزایش درد در هنگام مقاربت خواهند شد پس اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهید
  • درباره بحث ها و اختلافات به تفاهم برسید و مشکلات را حل کنید

درمان های خانگی برای افزایش میل جنسی

خوردن گرمی جات و استفاده از مواردی همچون زعفران، دارچین و رازیانه در دیدگاه طب سنتی برای افزایش میل جنسی تاثیر گذار است. 

  • میوه ها: سیب، موز، هندوانه، انار، انجیر و توت
  • مغذیجات: گردو، فندق، بادام زمینی، بادام، تخم کدو
  • سبزیجات: اسفناج، کرفس، گزنه، سیر، زنجبیل، چغندرقند، مارچوبه و سبزیجاتی که برگ سبز دارند
  • پروتئین: گوشت قرمز مانند گوشت گاو ، گوشت سفید مانند ماهی سالمان و سفیده تخم مرغ

توجه داشته باشید که نباید در مصرف موارد یاد شده افراط کنید. 

 مراجعه به روانشناس 

در صورتی که کاهش میل جنسی بنا به دلایل روانی و ارتباطی از جمله تجربه تلخ رابطه جنسی در گذشته مانند تجاوز و یا وجود مشکلات و اختلافات در رابطه زناشویی باشد، لازم است به روانشناس و سکس تراپیست مراجعه نمایید. در صورتی که مشاجرات پیش از رابطه شما را نسبت به سکس بی میل میکند لازم است فضای بحث و گفتگو را به گونه ای پیش ببرید که در عین حل مسئله مانعی برای رابطه جنسی نباشد.

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

دسته بندی ها :

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رفع تیرگی واژن
جراحی زیبایی زنان توسط متخصص زنان در شهریار
درمان بی اختیاری ادرار در شهریار

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

مطالب مرتبط

فهرست مطالب