دردهای مزمن لگن به چه علت هستند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

به دردی که در ناحیه زیر شکم تا بالای ران ایجاد می شود و تا 6 ماه بهبود نمی یابد و ادامه دار است، دردهای مزمن لگن می گویند. درد مزمن لگن اغلب در خانم ها دیده می شود و می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

دردهایی که فرد تجربه می کند می تواند ثابت و یا متغیر باشد، در برخی افراد این درد ها خفیف بوده اما در فرد دیگری خود را با دردهای متوسط یا شدید نشان می دهد و موجب ایجاد اختلال در فعالیت های روزمره فرد می شود.

علت درد مزمن لگن

این بیماری می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که رایج ترین علل شامل موارد زیر است:

علائم درد مزمن لگن

دردهای مزمن لگن می توانند در هر فرد متفاوت بوده و خود را به گونه ای نشان دهند. این دردها ممکن است از خفیف تا شدید و دردناک بوده و با برخی از علائم زیر همراه باشند:

برخی از این دردها با ایستادن طولانی مدت زیاد شده و با خوابیدن ممکن است بهبود پیدا کنند. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کرده اید و این دردها در حال تشدید شدن هستند و موجب مختل شدن زندگی روزمره شما می شوند، حتما به پزشک مراجعه کرده تا تشخیص به موقع انجام شود.

درد مزمن لگن چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص درد مزمن لگن

در زمان مراجعه به پزشک، ابتلا پزشک علائم، شرح حال بیمار و سابقه بیماری های احتمالی را بررسی کرده و معایناتی انجام می دهد و در برخی موارد ممکن است بیمار را به متخصصان دیگری ارجاع دهد. پزشک پس جمع آوری این اطلاعات ممکن است برخی از آزمایشات تصویربرداری زیر را تجویز کند:

روش های درمان

پزشکان با توجه به شرایط بیمار و علت تشخیصی درد مزمن لگن، ممکن است از راه های درمان متفاوتی استفاده کنند. این روش ها شامل موارد زیر هستند:

استفاده از داروهای ضد التهاب و مسکن های غیراستروئیدی (برای تسکین دردها و التهابات)، داروهای هورمونی و ضدبارداری (برای توقف تخمک گذاری)، آنتی بیوتیک ها (برای از بین بردن عفونت ها)

این مورد شامل تغدیه مناسب، فعالیت های فیزیکی منظم، فیزیوتراپی و تحریک اعصاب نخاع می شود.

در برخی موارد نادر ممکن است برای درمان آندرومتریوز از لاپاراسکوپی و برای برداشتن تخمدان ها از هیستروکتومی استفاده شود.

حرف آخر

درد مزمن لگن مجموعه ای از علائم است که می تواند نشان دهنده پیشرفت برخی بیماری های اندام های لگنی باشد که علامت اصلی آن، احساس درد در زیر شکم تا بالای ران خواهد بود. این دردها می توانند در برخی افراد بسیار شدید و مختل کننده زندگی باشند. در این مقاله علائم و علل درد مزمن لگن را بررسی کردیم. امید است که با استفاده از این مطالب، در صورت مشاهده هر گونه علائم به پزشک مراجعه کرده تا با تشخیص به موقع، درمان و کنترل بیماری را آغاز کنید.

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

دسته بندی ها :

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محبوبه منتظری
محبوبه منتظری
1 ماه قبل

پولیب رحم دارم حدودا ۱ سانتونیم حدودا یک ساله دارم پیگیری میکنم اما رفع نشده
با دارو هم رفع نشده یک مدت جیستیران ۴۰ مصرف کردم به مدت ۴۰ روز و ۶۰ روز جواب به مدت دوماهم استرادیول و دوفامد ۱۰ مصرف کردم جواب نگرفتم دکترمو عوض کردم دوتا آمپول پروژسترون به من داد با یه آمپول ویتامین کا با قرص مدروکسی پروژسترون یه دوره مصرف کردم خوب بود ولی چون دکتر بداخلاق بود نرفتم دیگه پیشش الانم ده روز پریودم هنوز قطع نشده دائم دل درد کمردرد دارم نفخ دارم.
لطفا منو راهنمایی کنید.

دکتر مهدی نیا
مدیر
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
به این صورت نمیتونم جواب قطعی به شما بدم و نیاز به معاینه حضوری و بررسی بیشتر هست.

رفع تیرگی واژن
جراحی زیبایی زنان توسط متخصص زنان در شهریار
درمان بی اختیاری ادرار در شهریار

جهت مشاوره و ارتباط فرم را پر کنید.

ما با شما تماس می گیریم

مطالب مرتبط

فهرست مطالب